Hediyelik eşya ihracatı yüzde 200 arttı
3 mins read

Hediyelik eşya ihracatı yüzde 200 arttı

ZÜCDER Başkanı: Züccaciye Sektöründe İhracat Yüzde 200 Arttı

Züccaciyeciler Derneği (ZÜCDER) Başkanı Mesut Öksüz, züccaciye sektöründe Kasım indirimleri ve yılbaşı gibi özel zamanlarda hareketlenmenin yaşandığını ve hediyelik eşya ihracatının yüzde 200 arttığını belirtti. Öksüz, “İhracattaki ilk 6 aylık daralma temmuz ayıyla birlikte pozitife döndü, her ay ihracatta yüzde 15-20 arasında bir artış gerçekleşiyor. Hedefimiz bu yılı 6,5 milyar dolar ihracatla kapatmak.” dedi.

ZÜCDER’den yapılan açıklamaya göre, züccaciye sektörü Türkiye’nin dış ticaret fazlası veren sektörlerinden biri olarak 6,5 milyar dolarlık bir ihracat hedefiyle yola çıkıyor.

Sektör, 4,5 milyar dolarlık dış ticaret fazlası sağlayarak önemli bir başarı elde ederken, 200 binden fazla kişiye istihdam sağlıyor ve 200’e yakın ülkeye ihracat yaparak ticareti canlı tutuyor.

ZÜCDER Başkanı Mesut Öksüz, ihracattaki artışı desteklemek için fuar, zirve, B2B gibi etkinlikler düzenlediklerini belirterek, “Türkiye’nin toplam sofra ve mutfak eşyaları ihracatında yılın ilk 6 ayı toplamı, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 4,6 azalarak 2,82 milyar dolar olarak gerçekleşti. İhracattaki ilk 6 aylık daralma temmuz ayıyla birlikte pozitife döndü, her ay ihracatta yüzde 15-20 arasında bir artış gerçekleşiyor. Hedefimiz bu yılı 6,5 milyar dolar ihracatla kapatmak.” şeklinde konuştu.

Öksüz, Antalya’da düzenlenecek olan “14. Uluslararası Ev ve Mutfak Eşyaları Üretici-Marka Buluşmaları Zirvesi”ne hazırlandıklarını belirterek, zirvede 50 ülkeden yerli ve yabancı 150’den fazla alıcının yaklaşık 5 bin iş görüşmesi yapacağını ve 1 milyar dolarlık iş hacmi oluşturmayı hedeflediklerini aktardı.

“Yılbaşı alışverişi ihracatı artırdı”

Öksüz, züccaciye sektörünün Kovid-19 salgını sonrasında Çin’in hızlı toparlanmasına karşı rekabetçi olduğunu ve düzenlenen etkinlikler sayesinde pazar payını koruyabildiğini vurgulayarak, geçen yıl Rusya ve Suudi Arabistan’a ihracatta önemli artışlar yaşandığını ve Avrupa pazarındaki durgunluğun harekete geçtiğini belirtti.

Öksüz sözlerine şöyle devam etti: “İndirim dönemleri ve özel günler, ihracatta canlılığı artırıyor. Kasım indirimleri, yılbaşı dönemi, züccaciye sektörü için kritik zamanlar. Bu dönemde tüketici harcamaları artıyor ve insanlar mutfak gereçleri veya dekoratif eşyalar gibi züccaciye ürünlerini tercih ediyorlar. ABD ve Avrupa’da yılbaşı zamanı olduğunu göz önünde bulundurarak hediyelik eşya ihracatında artış yaşanıyor. Online alışverişin yükselmesi bu süreçte önemli rol oynuyor. Elektrikli küçük ev aletlerinde yüzde 20, hediyelik dekoratif eşya ihracatında ise yüzde 200’lerin üzerinde bir artış yaşanıyor. İç pazarda da aynı ürün gruplarında hareketlenme söz konusu.”

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir